onsdag 8 augusti 2012

...och några steg till...

Det har faktiskt blivit två 5 km-rundor till!! En med 3,5 varv runt Kyrksjön och en med två varv runt Åkeshovsslingan och ett runt sjön. 5 km känns lite fånigt kort, men det är så mycket bättre än ingenting! Upplägget är att jag går asfaltskilometern till sjön, joggar min 5 km och sen går hem. Jag tror att det är bra att låta bli asfalten. Och jag har inte dött av träningsvärk än så länge. Jag övar mig i att fokusera på hur jag springer, och jag upplever absolut ett det flyter bättre om jag drar in höfterna, spänner magen, jobbar mer parallellt med armarna. Känner varje gång att "jag borde köra core", men det är ju inte så enkelt att göra. Eller så är det precis det det är. Framför TVn. Det enda som hindrar mig är jag tycket att det är lite pinsamt att göra sånt när andra ser på...

Korta sekvenser känner jag flytet, farten, ruset, men sen blir det bara jobbigt igen. Men det är väl bara att slita på?! Så tung som jag är nu har jag aldrig varit, så det KAN ju bara bli enklare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar