söndag 6 januari 2013

Vad gör man med ett nytt år?

Som vid varje årsskifte känns det rätt att liksom lägga det gamla bakom sig, begrava det. Fast det är ju inte så lätt. Varken att lägga bakom sig eller att bryta dåliga vanor.

Relationen är ju inget att hänga i julgranen. Sån tur att den (granen!) ska bort inom en vecka! :P

Annars då? Hösten har ju varit allt annat än som jag vill ha den. Ingen träning, ny jobbstress, ledsenhet inuti och fel mat, för stora mängder godis och vin. För lite sömn. Inte bra alls!

Så. Då kan man fundera över vad man gör med ett nytt år. Jag tänker lite såhär, lite blygsamt:
1) återta fredagsmyset. Dvs inget mys som innebär ätbara onyttigheter mån- tors.
2) återuppta jobbcyklandet. Målet är Tjejvättern med en tjej jag träffade på nyår.

Det låter faktiskt överkomligt.

I slutänden hägrar nästa årsskifte. Jag har lovat att fira det i snäv klänning. Och då menar jag inte en klänning som är snäv för att den är för liten, utan en klänning som sitter tight som jag kan ha utan att skämmas!

1 kommentar:

  1. Stor kram vännen min. När ses vi? Din sjal saknar dig. Jag också. <3

    SvaraRadera