torsdag 16 december 2010

Det finns alltid nån som har det värre

Det är mycket nu. Alldeles för mycket.

Men ändå- jag är inte förkyld (än!?), barnen är friska, vi planerar för att fira jul med släkten. Även om vi inte riktigt har tiden att handla julklapparna så har vi råd att köpa det vi tycker att barnen ska få (och det är inte samma som de vill ha- då skulle vi bada i leksaker!). Visst, huset blir ALDRIG klart, men jag älskar mitt kök. Varje dag. Jag tränar inte som jag vill, men axlar och rygg bråkar inte om långa datordagar.

Läser på Js blogg om en älskad fyrbening och deras kamp för livet. Tårarna trillar. Pratade med svägerskan igår. Tre pojkar varav den äldsta är nytvå och den äldsta snart sju, en man med arm i gips, djur som ska skötas, pendeljobb. Hon är på gränsen till vad en mänska kan förväntas klara av. Jag grät när vi lagt på luren.

Tack gode Gud för att jag har det så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar