tisdag 15 februari 2011

Fest i kubik

Fredag 11/2 mamma middag hos Mia. Fem mammor, inkl jag, god mat, bubbel, prat, snacks. Sällskapsspel om vem som var mest Svensson. Skitkul! Grundanledningen var att mamma Kicki drar till NZ med sin familj om knappt en månad, och å som vi kommer sakna dem. Hennes yngsta dotter är min dotters älskade bästa kompis, så tomrummet blir stort. Fast de kommer ju hem om två år... Mamma Kicki fick ett peacesmycke från Efva Attling. Kommentaren "men det är ju SÅ JAG". Perfekt! Mycket prat och diskussioner och hem ALLDELES för sent. Då är det skönt att ha varit nykter, faktiskt.

Lördag 12/2 fest i BVSOK. Träff kl 16 på Brommaplan. Glögg! Uppdelning i lag. Jag hade tur som hamnade med S som jag träffat på några O-ringar. De tre andra var okända för mig. Alla lag fick tio kuvert. I kuvert 1 fanns frågor om Brommaplan, om rondellen och om utsmyckningen. Sen t-bana mot stan. I kuvert två fanns frågor om tunnlar, i ett kuvert frågor om broar. Mattias och Therese hade surfmobiler- perfekt. Vi andra bistod med glada tillrop och okvalificerade gissningar. Ärlig- segelfri höjd på Tranebergsbron? (rätt svar 25.2 m). Av vid Fridhemsplan. Vet ni förresten vilken annan farkost som finns på stationen? En blekingeeka! I Kronobergsparken hade vi ett antal kontroller med bokstäver, och dessa skulle passas ihop till ett ordspråk. Såklart "man ser inte skogen för alla träd". Vad annars när man har med orienterare att göra?! Frågor om Bolinders, om Pipersgatan, om mosaiska kyrkogårdar. Målet var SHC på Kungsgatan där det dukats upp bubbel, buffé och baginbox. Ett otroligt bra upplägg; jag ägnade nästan 2 timmar till att umgås med folk jag aldrig träffat och vi hade inte tråkigt en sekund! Maten var jättegod och vid bordet där jag satt planerade vi för sommares skottlandsresa. Vi åker 27 juli till en sexdagarstävling. Loch Ness och whisky står högt på listan.

Kalashelg, faktiskt. Sonen var på kalas på fredagen och dottern på lördag och söndag. Så, som sagt. Kalashelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar