lördag 26 februari 2011

Mäh?!

V 5, Sälen.
V 6 jobba.
V7 måndag halvvab, tisdag helvabb, onsdag Gbg 0700-00.30 inkl restid, to halvvab. Fredag jobba 9-15 och hämta sur dotter. Som arbetsvecka betraktat HELT värdelöst.

Helg: börja röja inför badrumsrivning.

V8 styrelsemöte på måndagskvällen, kör på tisdagskvällen, jobba på onsdagskvällen (hemma vid elva), sambon iväg på träning på torsdagen. Febrig son= halvvab fredag.

Att ligga långt efter veckorplanering på jobbet + åka på semester + vabba + ha alldeles för mycket annat att hantera på kvällarn = hinner inte med det jag ska varken på jobbet eller hemma.

Ständig frustration. Ibland önskar jag mig ett jobb som börjar när man kommer dit och slutar när man går hem, och där nån annan kan göra arbetsuppgifterna när man är borta. Ett jobb som man inte kan ta med sig hem. Ibland önskar jag mig också ett stort, nytt hus som inte är i behov av fullständig uppfräschning (i mänskovärlden motsvarar det tarmsköljning, detox och silikoninlägg, antar jag).

Just nu är det ett sånt tillfälle. För jag vet inte vilken gång i ordningen måste jag flytta om saker/tömma rum. Vi har inte precis utrymme över att ställa saker på.

Samtidigt VET jag att om några månader har vi en toa till, ett badkar som inte är från 40-talet, en källare med ljusinsläpp från två håll och ett fungerande arbetsrum där det till och med finns plats för en reservsäng som jag kan sova i när bebisen är född så att resten av familjen inte störs lika mycket av nattpassen.

Det gäller bara att fokusera på det här och nu, idag när jag vill UT, vill gå på bio, sitta i soffan med handen på magen och försöka lista ut om det är rumpan som sticker ut eller en fot, vill fika med K, vill handla mammabyxor. Eller, det vill jag väl kanske inte riktigt, det där sista.

Men jag kanske skulle ta och internethandla lite leggings när jag ändå bara sitter här och slösurfar istället för att göra nytt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar