tisdag 15 februari 2011

V 6 i backspegeln

Redan innan vi åkte från Sälen visste jag att veckan skulle bli intensiv.

Lördag 5/2. Hem från Sälen. Avsläppt vid ICA fem i åtta för att handla "schlagermat", bära hem, fixa. Grönsaker, dip, guacamole...

Söndag 6/2. Packa upp och röja. Gå till Björkan med dotter, gå hem via affären, en halvtimme i soffan med sonen, gå med honom via ICA, till Björkan och hem. Soligt, kallt. Och HALT! Laga mat.

Mån 7/2. Hämta barn, laga spenatsoppa. Lyckades få sambon att veckohandla!

Tis 8/2. Kunde inte gå på kören pga arbetsbelastning. En veckas semester i kombo med att kollegan som ska vara "kontrollerande" har varit borta mer än på plats på sistone är dåligt! Hemma vid halv tio.

Ons 9/2. Halva veckan! Hämta barn, laga mat, natta barn. O på tävling. När barnen lagt sig vid halv nio började jag jobba igen. Satt till halv två.

Tors 10/2. Komma ihåg att anmäla dottern till kalas, hem i begynnande snökaos, hämta barn, laga mat. Köra till V-by för att fixa presenter. En effektiv shoppinghalvtimme. Fast kläder till mig blev det såklart inte. Måste köpa mammabyxor; v 23-magen får inte plats!

Fre 11/2. En snökaosig dag. Ojojoj. På kvällen middag på en granngata. Jag kom hem halv två...

Lö 12/2 O upp för att boka båtvakt. L kvittrade glatt, så 07.05 gick jag upp. T R Ö T T!!! Plocka, tvätta. Mamma hade glömt telefonen här. Stress. Bråk med O (trötthet och stress brukar leda dit). Ledsen. Hämta Lottenkompis till dansen, dans 12.15-13, skjutsa hem kompisen, fixa dotter till kalas, gå med henne. Handla, hämta son hos kompis efter övernattning. Hem, kaffe, duscha. Åka till Brommaplan för orienteringsfest. 10 kuvert med olika frågor om stan- surfmobilerna gick varma! Bokstavsorientering i Kronobergsparken. Buffé på en arbetsplats mitt i stan. Jättekul! Hem med t-banan, skjutsa mamma. I säng vid midnatt.

Sön 13/2. Upp vid sju när sonen gnydde och "klappa panna". Han kom strax senare och låg tre minuter innan han rusade upp och kräktes. 39 graders feber! Sitta soffa med ynklig son, tvätta och plocka. Fixa dotter till kalas (vi snackar sätta upp hår, måla naglar och sminka), hämta kompis K och kompis L. Skjutsa till kalas kl 14. Ks mamma var jättedålig, så jag handlade till henne och oss på vägen från kalaset. Tittade på Harry Potter med sonen. Stekte plättar, hämtade flickorna.

Och så allt annat man ska hålla reda på- förutom jobbet. Har försökt få ihop styrelsemöte i trädgårdsstadsföreningen, men folk är SÅ dåliga på att besvara mail. Grrr.

Huvudvärk, svullen näsa. Det är nog förkylning på G. Det har jag verkligen inte tid med! : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar