söndag 17 februari 2013

Tre vita veckor!

Söndag 27 januari införde jag ett tillfälligt alkolholstopp i mitt liv. Tre veckor idag! Precis som med alla andra ovanor varierar suget över veckorna, över hormonsvängningarna, över trötthetsvariationerna.

Tanken att återta myset har gått halvbra denna veckan. Det är svårt med fettisdag och allahjärtansdag två vardagar samma vecka! Vi åt semla i tisdags (varsin hemgjord) och jag åt glass efter chinarestaurangsbesöket i torsdags. I fredags åt jag chips och popcorn framför film och Gladiatorer. Men igår var jag faktiskt "duktig". Eftersom jag ätit moffmoff två dar i rad tänkte jag att jag skulle låta bli sånt och inte lördagskvällsslentrianäta. Och till min stora förvåning lyckades jag. Varken läsk eller alkoholfri öl eller lightläsk eller något som helst godis eller snacks blev det.

Åhhh va jag är bra!! Får se om jag lyckas idag, söndag, också, med jobbkakor inom gångavstånd och teaterbesök framför mig.

Februariutmaningen funkar. Det blev drygt 60 min promenad idag. Hemifrån till Solna med ombyte inkl stövlar och tjock jacka i ryggsäcken. Ha!
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar