söndag 10 februari 2013

Två vita veckor, 15 dagar

Halvvägs i vitdagarna! Det känns skönt att det inte var svårt- det är bra mycket svårare att avstå sötsaker. För att inte tala om när jag får för mig att låta bli kaffe...

Veckan var redan på planeringsstadiet en vecka som krävde bitihopochfokusera. Mycket på jobbet, sambon borta to morgon- lö fm samt sö morgon-må em. Ni vet hur Kajsa Bergkvist såg ut före ett hopp? Lite så kände jag mig.

...och så blev barnen sjuka...

Måste erkänna att jag i fredags kväll- när farit som en skottspole mellan möten, handlat, hämtat, utfodrat, gått med dotter till klassdisco och städat kök- kände att "ÅHhhh ge mig ett glas rödvin". Fast det gick bra att dela en cola med sonen istället. Med en MASSA is. Och sugrör.

Igår var sambon hemma på 24timmars "gästspel". Som TUR var hade han inte haft larm på natten, så jag kunde utan att skämmas lägga fram mitt "Idag vill jag 1) vila, 2) gå ut och gå". Hann med ca 40 minuter vila efter att dottern lämnat för cheerleadingskjuts och sambon skulle skjutsa son till gympa. Få i lilleman lunch (tack Änglamark för falukorven!) och söva honom. Invänta cheerleadingtjej, utfordra henne, invänta sambo. Sen så- UT OCH GÅ! Med Erasure i öronen halvhalkade jag mig fram på trottoarer och cykelvägar. 68 minuter, 7 km. HELT underbart!

Så, halvvägs in i de 30 dagarna går det faktiskt planenligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar