måndag 25 februari 2013

Tung måndag/ ny utmaning

Efter lång vånda. Flera år, egentligen. Tassa som hostat flera år. Skutt som tröttnat på Tassa för länge sen, som kissat på golvet i flera år. Som börjat hosta han också. Idag kom Guldveterinären kl 10. Först Tassa som förmodligen mådde lite illa av den lugnande sprutan, men som snart kunde få sin sista spruta och som sen var borta på nån minut. Sen Skutt. Min käraste gamla draculakatt. Knäppkatten. Lugnt, stilla. Borta på ett kick. I mitt knä. Min gamla gos! Hon la dem i en låda tillsammans, med en ros. Vi får tillbaka dem i två separata urnor. Det kostade 2000 kr extra, men det får det vara värt. De blir kvar på tomten, i alla fall. Tungt. Ledsenhet som kommer och går. Städar bort kattmat. Vädrar bort katthår. Saknar! Tände två ljus på byrån, faktiskt.

Den nya utmaningen kommer från AB. Nån trettiodagarsutmaning. Under de veckor som gått sen jag hittade den har jag funderat. Orkar jag? Träna 1 tim/dag. Äta var tredje timme. Hålla koll på kolhydrater, fett och protein. Tallriksmodell, mellis. Magert protein. Kesella. Ingen alkohol. Inget godis ALLS. Inte ens obegränsat med bubbelvatten...

Och så det där med träning. Det kan ju inte vara helt omöjligt att skaka loss en timme om dagen? 40 minuter styrka, 20 minuter kondition.

Trettio dagar. 25 februari - 26 mars. Efter det är det hög tid att börja cykla!

Så då så. 1/30. Hur svårt kan det va?

1 kommentar: