måndag 4 februari 2013

Trettio vita dagar 2.0 och avstämning

Om man börjar med januari så HAR jag återpassat onyttigheterna till helgerna. Och jag HAR gått i jobbtrappan vareviga dag sista veckorna. Utom en. Fast en annan dag blev det två ggr.

Man får nog säga "Januari, check".

Så kommer ju februari, eller "Vabruari" som den så skojfriskt kallas, den här gråslaskiga mittemellanmånaden. Vad stod på listan då? Jo:
1) vit månad
2) tid till en timmes promenad/v

Min vita månad inledde jag söndagen den 27 januari, så det är "trettio vita dagar 2.0" helt enkelt. Hittills är en vecka och en helg avklarade utan bekymmer. Och då ska man veta att vi normalt pimplar vin både fredag och lördag och att det kan bli ett glas en tisdag, eller kanske en whisky nån kväll. De största utmaningarna ligger i om det blir nån mammagruppsmiddag under tiden, för då ÄR det så trevligt att dricka lite bubbel och prata lite strunt!

Och så promenaden. Tja, vabruari slog till redan på kvällen den 1/2 när den yngste rasslade till med 39.6 i feber, och sen hängde syskonen bara på. Med sjukstuga som faktum och med inplanerad kyrkosjungning på söndagen så näe, ingen promenadtid i sikte. Nu är de sjuka alla tre, och från onsdag är jag ensam med dem. Promenad? Nope. Törs inte utsätta min otränade kropp och knasiga knä för en timme på motionscykeln, men det är förmodligen enda alternativet. Jag HOPPAS att jag kan få till en timme på lördag, efter det att sambon kommit hem efter att ha jobbat natt och innan han åker igen på söndag morgon för att jobba dygn...

Sen kanske jag ska lägga till på listan:
3) äta på regelbundna tider.
Idag åt jag tre knäckebröd och en stor kopp kaffe med mjölk vid nio (på stående fot, såklart, medan jag städade kök). Sen tog jag en näve nötter när jag mellanlandade på kontoret och nu kl 17 har jag fått i mig soppa, bröd och sallad. Nån slags kombinerad lunch och middag? Kanske inte optimalt. Och jag kanske inte ska fundera så mycket över varför jag har huvudvärk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar