torsdag 7 mars 2013

En tredjedel avklarad

Sådärja. Tio dagar av trettio. En tredjedel. Tadaaaa.

Hur det går? Tjaa, jo.

- Inget socker? Check! Inte MINSTA lilla, lilla nånting.
- Äta regelbundet? Hyfsat check. Det är lite halvsvårt med mötestider och annat och kräver en del planering, men jo, ganska bra har det gått. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvällis i princip varje dag. Mycket minikeso och frusna bär har slunkit ner framför TVn.
- Träna 1 h/dag? Halvcheck, drygt. Inte varje dag. Inte torsdagen första veckan, för då rasslade familjen hem från fjällen klockan 20. Inte i tisdags när jag kom från kören kl 2130 och inte igår när jag var helt slut efter många nätter i rad när hr S sovit oroligt och gamla mamma sovit alldeles för lite och för dåligt. La mig halv tio...

Men annars OK. Hade rejäl träningsvärk i tisdags efter plankorna i måndags, men det gjorde ju bara gott!!

Däremot märks det inte mycket på den gamla kroppen. Jag HATAR att den har så svårt att släppa ifrån sig det den en gång blobbat fast. Grrr. Det är så svårt att hålla motivationen när det är så motigt, men jag SKA hålla ut tjugo dagar till.

Och ikväll blir det nya plankor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar