tisdag 19 april 2011

Lång och intensiv helg +kortvecka

Lördag:
Morgon upp och fixa frukost till barnen.
1000 vara i kyrkan och öva Bach med kören
1130 kör hem, hämta familjen
1200 lämnas med dotter på dansen medan O och R fortsatte till IKEA för badrumsmöbelinköp
1300 T-bana från dansen till V-by. Köpa presenter till söndagens kalas.
14+ hämtad av O.
15 fika på altanen.
15+ ...helt slut...
Em gå och lämna återvinningsskräp + handla
18 - TRÖTT. Hamnade framför nån film och kom i säng för sent. Illa.

Söndag:
Upp, frukost till barnen. O åkte till tävling kl 10, och då hinner han ju inte fixa barnfrukost innan.
10-12, hänga tvätt, sortera in ren tvätt, slå in paket, städa kök, hjälpa L med kort, lägga fram packning, laga kalasklänningen, fixa lite lunch till barnen.
1225 cykla till Rs kompis med barnen, lämna honom. Cykla vidare till Björkan med L för hennes kalas som startade 13.
1330-1430 klippa sambo, tvätta cykel, hänga tvätt, fixa körkläderna, duscha
1450 skjuts till kyrkan
1500-1930 övning och Bachkonsert. Fantastiska musiker, fantastiska solister. Härligt!
1930 gå hem
20-21 packa barnens väskor, läsa saga, natta barn
2130 gå och handla frukost
22-2330 ladda hem jobbgrejer på USB inför gbg-resa

Måndag:
Vakna 0510 när L hostar. Inte somna om för att O snarkar.
Upp kl 0600. Göra frukostmatsäck, koka kaffe, äta frukost. Packa det sista. Komma ihåg dator, papper, bok, de nytorkade jeansen, cykelkvitto till sambo för inlämning av cykel etc.
0720 skjuts till Centralen.
0810 på plats på X2000. Puh.
Framme 1130, hämtade av farmor o farfar, fika o lunch i solen i Kållered. Tillbaka till tåget som gick 1442. Hämtad vid Centralen. Restmiddag. TRÖTT, trött, trött. Läsa att när den gravida kvinnan är 40 är det 11 barn av 1000 som dör i magen. Dumt att läsa det precis innan man somnar...

Tisdag:
Ny härlig klockanfemsnarkorgie. Tack. Komma till jobbet och inse att chefen som fick en grej för koll under fredagen/ gårdagen inte kunde prioritera det (hade tagit honom fem minuter) inför dagens resa till London. Morr. Irritation på HÖG nivå. Stresshormoner likaså. Gah.

Nåja. På plussidan:
- glada och nöjda barn, en tågresa som var jättemysig och gick bra. Det var värt extraansträningen med matsäcken när de blev så glada. Och det är lyx att få ha tre timmar med dem, bara med dem. Världens bästa ungar.
- sov på tåget hem. Borde jobbat, men de två timmarna i dvala behövde jag!
- nyservad cykel med nytt hjul, ny kedja, nya bromsar, nya vajrar. Äntligen!
- solen SKINER, min kropp orkar cykla.
- jag har 28 arbetsdagar kvar. I bästa fall.
- jag kan jobba på fredag istf igår och behöver inte ta en semesterdag
- "jobbargubbarna" kom i morse. Med kakel!

Och så: jag klarade 21 dagar utan godis. Igår på Gbg C efter lunchen var jag DÖENDE av trötthet, och raiden inne på Pressbyrån var en utmaning. Hela mitt jag skrek SOCKER, men jag kom ut med frukt, mineralvatten och en Brämhultsjuice. Ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar