söndag 10 april 2011

Oroligt och Inte roligt

Sov riktigt dåligt inatt. Drömde jättejobbiga drömmar och vaknade genomsvettig. Svårt att somna om. Tio i åtta gick jag upp. Rensade privatmail, gjorde dagordning till trädgårdsstadsföreningens möte onsdag, mailade kallelse, kollade biljetter till Gbg, plockade ur disk, diskade grytor från igår. Körde en tvättmaskin, gjorde en ansjovislåda (fick kvar ansjovis igår när jag gjorde stek på fransyska + hade rått ägg kvar sen jag blåste ur ett ägg åt R i tisdags, och grädden går ut idag).

Sambon kom upp strax före 10 och läste tidning till 11. Vi bråkade igår, och det tar dagar för honom att återhämta sig. Lämna bakom sig är inte hans grej, nä han är sur och kort i dagar.

Vek tvätt och sorterade in den. Sen gick jag och vilade. Och fick JÄTTEONT i magen. Magen var alldeles stum- jag blev hur orolig som helst. Tänkte vila en halvtimme, men jag låg mer än en timme. Tänkte att vila är bra. Bråkade ordentligt med magen för att få igång bebisen, och den måttade väl några pliktskyldiga sparkar tillslut. Det känns inte bra. Tänk om något är fel. Tänk om vi blir en siffra i statistiken över de som förlorar sitt ofödda barn i magen strax innan det ska födas. Hjälp.

Masade mig tillslut ur sängen, åt lite rester från i fredags (pasta med räksås- jag hade överträffat mig själv, kan jag säga!). Gjorde kaffe till oss, tinade lite bulle och tog fram tre glassar, två till våra barn och en till grannkille som kom in till oss och studsade/lekte hinderbana.

Vi fikade i solen. Sambon höll på med under-altanen-rensning och allmän vårstädning av tomten. Perfekt dag för sånt.

Nu är jag på jobbet. Har alldeles för mycket att göra. Det har gått 31 hela veckor nu, så jag kanske bara jobbar 7 veckor till. Av dem är två veckor korta påskveckor. Det blir 34 arbetsdagar, det.

Så. Även om jag inte alls vill vara här så är det nog lika bra. All stress jag kan slippa i veckan är bra. Veckan blir tuff nog ändå. Kör tisdag, möte onsdag, O tävlar torsdag, jag ska på förtiårspresentsteater på fredag, på lördag tåg till Gbg med barnen om jag inte kan byta biljetterna, på söndag konsert med kören. Har jag lyckats med biljettbytet åker vi på måndag istället. Då blir det en riktigt kort arbetsvecka, det...

Måtte nu bara den där lilltussen där i magen bestämma sig för att komma och för att vara frisk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar