onsdag 20 april 2011

Onsdag, cravings och sol

Idag aprilväder: en skvätt regn på morgonen i Hammarby Sjöstad, nu strålande sol i Vasastan.

Och jag har fått min första craving. Denna sista graviditet- otippat! Sur juice kan jag MÖRDA för. Hormonsvajjig och trött höll jag på att bryta ihop i vår lokala affär sent i söndags när det bara fanns snälljuicer.

Men idag när jag handlade lunch fanns det grapefruktjuice. Tyvärr varken eko eller fairtrade, men nä, nöden har ingen lag. Köpte lite ekocitron på flaska också, och då blir det surt så att tårna krullar sig. *lycka*

Ella har sin vana trogen dragit igång en nästan oemotståndlig utmaning att gå 12000 steg varje dag under en vecka. Jag tror jag ska försöka hänga på under påskdagarna hos svärisarna! Några små timmar kan de ju klara sig utan mig!?

2 kommentarer:

  1. Grapejuice... ahhh, GOTT det låter! :D

    SvaraRadera
  2. JoHo: kan säga att lika delar juice och kranbubbelvatten och så en icke försumbar skvätt citron blev en helt paradisiskt god kombo! : )
    Så god att jag satte i mig 9/10 av den där stackars juicelitern igår... Men det var tydligen inget socker i, bara pressad grape och vatten.

    SvaraRadera