torsdag 7 april 2011

Life Gene, testresultat

Igår kollade jag mina resultat. Mest spänd var jag över långtidssockret eftersom både pappa, mamma och mormor (och ett gäng av hennes helsyskon men inte halvsyskon!) fått åldersdiabetes.

Man ska ha mellan 27 och 42. Jag hade 27. Och då kan man ju veta i bakhuvudet att jag inte precis varit renlevare på sockerfronten sen oktober...

Mitt kolesterol låg inom gränserna, men mitt goda kolesterol var lite högre än intervallet angav. Fast det behövde man tydligen inte söka vård för. Nähä. Lite börjar man ju fundera, dock. Normalt äter jag mycket mer GI/LCHF än vad jag gör nu, och då kanske siffrorna blir sämre?

Vi får göra hälsoundersökning på jobbets bekostnad fr o m det år vi fyller 40. I år för min del, alltså. Ska sikta på att göra en hälsokoll typ nio månader efter förlossningen, för då borde mat och motion börja kunna stabilisera sig igen. Då ska det bli väldigt intressant att se kolesterolvärdena!

1 kommentar:

  1. åh! jag gick ju också och gjorde alla tester... måste spana mina resultat! :D

    SvaraRadera