söndag 3 april 2011

Sunksöndag

3 april. Redan 3 månader avklarade detta år. Om två månader kan vi vara en trebarnsfamilj. Fast vi får säkert vänta till midsommar, typ. Och i värsta fall förblir vi en tvåbarnsfamilj, även om tanken knappt går att tänka.

Fredagskvällen var en utmaning när det gällde socker. Sambon hade köpt lösgodis. Åh så gott det såg ut! Men jag lyckades. Det fick bli knäckemacka istället. En del kalorier, visst, men inget socker.

I torsdags gick jag och hämtade barn, så en halvtimmes promenad blev det. I fredags var vi hos BM, jag och dottern, och vi gick en del efter det, så jo, det blev i alla fall lite rörelse.

Igår skulle sonen ha gympauppvisning. Blå T-shirt var anbefallen, så jag cyklade till Vällingby vid tio. Lite snopet att upptäcka att magen numer tar emot när man trampar... Men annars gick det bra- visst flåsar jag som en valross, men jag kan leva med det. Får se hur det går att cykla till jobbet. Jag vill helst inte ge mig ut i trafik och branta backar innan gruset är borta, och det verkar vara en långdragen historia att få bort det. I slutet av maj misstänker jag att varken sittdelarna eller magen är med på att cykla längre än till dagis.

I morgon är det fyra veckor sen de började gräva. Kaoset tär. Det är smutsigt och stökigt överallt, med fel grejer på fel plats i precis varenda rum. Jobbigt, faktiskt.

Imorgon börjar period- dag 8 till 15- av tjugoendagarsutmaningen om att bryta vanor. AC- socker står i alla fall 1-0 efter första perioden. Bra så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar