söndag 19 februari 2012

Nu får det vara nog!

Alltså det här med prioriteringar. Vi har ett hus i konstant kaos som kräver onödigt mycket tid, så jag har inte känt att jag kan prioritera långa promenader, träning etc. Det kan ju verka så lätt att "det är bara att bestämma sig", men jag mår SÅ DÅLIGT av kaoset och vill ha harmoni omkring mig. Så då prioriterar jag det och mår SÅ DÅLIGT av att jag ser ut som om vår åttamånadersbebis ska bli storebror vilken dag som helst. Moment 22!

Men nu får det vara nog. Sockret MÅSTE bort. Jag MÅSTE komma ut och röra mig. Varje gång jag får gå en rask promenad UTAN vagn, helst i dagsljus, dansar endorfinerna rumba och jag får en så härlig lyckokänsla i kroppen. Det liksom bubblar. Det ruset är ju ändå bättre än sockerkicken eller lojheten efter ett glas vin.

Så, från 18 februari till 18 mars är det kolhydratsstädning i min kropp. Jag måste nog stärka mitt pannben, för det är SÅ lätt att äta något brödigt när man skrotar hemma hela dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar