tisdag 21 februari 2012

Vad är haken?

Hela helgen, måndag och halva tisdagen har gått OVÄNTAT bra. Grönsaker med dipp till Mellon, omelett eller yoghurt med keso till frukost. Tomater, avocado, ostar, sallad, broccoli. Största utmaningen hittills var nog att bre mackor på nyköpt, mjukt, doftande bröd (typ hönökaka) till sonen och hans kompisar som behövde påfyllning mellan skola och gympa. Men det gick. Så, VAD ÄR HAKEN?!

Gårdagens lunch blev: hackad spenat fräst tills den tinade, i med lite grädde, tonfisk och mozarella. På med lite keso. Tomat till. Faktiskt oväntat gott!

Idag blev det "omelett" på vitorna som var kvar efter familjens carbonara igår (jag åt kokt broccoli blandad med ihopfräst lök-tomat-röd paprika, alltihop gratinerat med gorgonzola och lite solrosfrön)+ lite grädde och majjo (blev som äggröra, faktiskt), tonfisk, kapris och tomat.

I söndags blev det en ganska lång promenad. UTAN min musikmaskin som har pajjat. J Ä V L A R!!! För det första behöver jag den för att öva till kommande körkonserter, för det andra har jag ALL min musik där, framförallt en massa Winnerbäck. Tydligen finns de inte i Itunesbiblioteket på datorn. Kanske på gamla- den som jag använde när poden var ny. : ( LEDSEN!!!

Ikväll ska jag på viktutbildning för dottern. Det ska bli jätteintressant att se vilka de andra föräldrarna är som "misslyckats".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar