torsdag 3 mars 2011

Bra/dåligt

Återigen somnade jag på spikmattan och vaknade av tusen små nålar i ryggslutet och med en känsla av irritation. Men så- en natts sömn senare vaknade jag av radion. Andades djupt, tog sats och... reste mig utan att det högg i ryggen. Halleluja! Tillbaka i prelottenlyftsform.

Tack spikmattan för hjälpen, tack snälla kroppen för att du faktiskt funkar riktigt, riktigt bra trots att jag inte alltid sköter om dig så bra som jag borde.

Fast, jag måste ju gnälla lite också. Var det verkligen nödvändigt att slå till med huvudvärk när jag nu slapp det ryggonda?!

Ikväll ska vi (nog) låna dotterns bästa kompis. Funderar på om vi inte ska gå och äta pizza på sunkhaket. Alternativet är köttfärssås. Eller ugnspannkaka. De alternativen innefattar diskande. Hm. Tjejerna får bestämma.

Imorgon ska jag vara hemma med sportlovssonen och lillasystern. Planen är Vasamuseet. Får se om vi får med oss något extra barn. Tre barn på museum en sportlovsfredag- kan man sätta upp det på träningskonton!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar