tisdag 29 mars 2011

Dag 2/21, nya utmaningar

Det gick bra igår. Jag gick i trappor, åt inte socker. : ) Linamatens fisk var otroligt god, fastän (eller- tror jag- tack vare) O läste snett och la dillen i salladen i stf i pepparrotssåsen!

Kom i säng i hyfsad tid. Men jag vaknade som vanligt 7 ggr inatt. Hopplöst! Det går väl an när bebisen har kommit och man är "ledig" på dagarna, men nu!? Hjärnmos!

Idag blev t-banan stående vid Thorildsplan pga att tåget framför pajjat vid Fridhemsplan. Efter 20 minuter hoppade jag av och gick mot Fridhemsplan- därifrån går ju en massa bussar om inte annat. Jag hann inte ens till Lindhagensplan förrän tåget rullade förbi. Nedrans.

Men jag fick en liten promenix till bussen och sen från St Eriksplan. Det måste man ju gilla!

Det verkar dock som om jag kom in i en ny och inte särskilt kul fas av de här nio månaderna. Natten till igår vaknade jag och mådde rejält illa. På mötet kl 8 tog jag en klunk kaffe och den var på väg att vända direkt. Jag var tvungen att gå ut på toa och djupandas. Spooky. Idag, sista biten innan jag kom till kontoret, slog illamåendet till igen. Helknäppt. Och irriterande. Jag "brukar" inte må illa, så jag vet inte hur jag ska hantera det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar