tisdag 1 mars 2011

Pang i bygget

Alias ryggskott. FAN! Helt enkelt! Skulle kunna vara foglossning, men nä, det tänker jag inte få den här gången heller.

I söndags lyfte jag 31 kg dotter lite snett och hastigt. Kunde svurit på att nån stack en filékniv djupt in i höger skinka när jag gjorde det, för så kändes det. Igår gick det hyfsat med några efterhugg. Men idag. Hjiiises.

Voltarengel, spikmatta, stretch. No use. Har just ägnat drygt en timme åt att gå runt med infoblad i mitt kvarter + att lämna buntar med utdelningsmaterial på tre andra adresser i lilla villaområdet. Snömodd + isfläckar är ingen höjdare när man ändå går som en elefant på ett glasgolv. Suck.

MEN en dag utan socker- check. I alla fall utan kakor och godis. Jordgubbsyoghurten som jag frös innan jag pimpade den med rostade kokosflingor var säkert sötad, men ÅH så mumsig den var! Kan bli en nödräddare.

Och så MÅSTE jag komma ihåg att fylla på förrådet med frysta bär.

Jo. Jag måste grav-dilla lite. L pratade med magen förut; berättade att det är hon som ska bli storasyster och att hon har en storebror som heter R. Och så sjöng hon för magen. "skaka rumpa", närmare bestämt. Vad hände med Bäbä!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar