onsdag 30 mars 2011

Onsdag, Life Gene- koll

BMI 30.4. Hu! Men det hoppas jag är reversibelt. Hittills har jag gått upp 13 kg, ungefär, och det är 2,5 mån kvar. 16 kg är mitt "normalvärde", men det har ju aldrig varit särskilt lätt eller kul att kämpa bort dem...

Blodtryck 112/62 och vilopuls 70. Normal hörsel. Höftmåttet är 113 och inte de 104 som är "gränsvärde", men jag tror faktiskt inte att jag har 104 ens i mina smalare perioder... Midjemått 88 cm likaså. INNAN barnen när jag hade lågpunktsmarkeringar på vågen hade jag i bästa fall 82-83 cm.

Miffo, typ.

Nåja. Jag firade med att promenixa från Fridhemsplan (30 min promenad, check!) och att äta ett mellis med vaniljkesella och eko-bär från frysdisken.

21dagarsutmaningen:
1) mindre socker. På tredje dan fortfarande OK, även om Kesellan innehåller lite socker.
2) minska de tomma kalorierna. Inget godis, inga kvällsmackor. På två dar! : )
3) träna mer. Jo, faktiskt. Jämfört med den gångna vårens soffpotatisliv har jag fullkomligt exploderat i motion. Typ att gå från Fridhemsplan, alltså...

Det ska bli jätteintressant med blodproverna. Mamma har bara en njure och jag har dubbelarv på typ2-diabetes. Kolesterolvärdet var perfekt för 10 år sen- jag tenderar ju att lägga fettet mellan hud och muskler ist f i blodkärlen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar