torsdag 13 januari 2011

13 dagar gammalt år

Tja, det går väl sådär. Får väl erkänna att mitt Bättre 2011 började först när jobbet började igen 20110110.

Men sen dess har grisandet gått bra. Undviker t o m dagens middagskorv hemma genom att vara på jobbet! Det blev i princip helveg dagar ti, on och to. Enda köttet är kalkonkött, faktiskt.

Jag har blivit bättre på att äta upp/ ta hand om matrester. Jag gör lite bättre val när jag handlar. Det känns bra.

Men det där med kakor. Funkar sådär. Jag sover dåligt=blir trött=får svårt att tackla mitt sockerbegär/har inte kraft att kämpa emot. Så nä, där går det sådär. Inte katastrof, men inte helt ren heller.

Har inte druckit läsk, i alla fall. Nu brukar jag ju inte storkonsumera sånt, men jag får väl fokusera på att jag verkligen inte gjort det alls de senaste dagarna!

Imorgon fyller lille prinsen 7 år. Det är faktiskt ofattbart. För sju år sen, exakt, var vi inne på KS och tittade till magen eftersom vatten sipprat hela dagen. Vi åkte hem och hämtade ut vår filmkamera på posten på vägen. Åt pasta.

Vid elvatiden började det göra ont. Pinvärkar gör lika förb-nat ont som vanliga men gör ingen nytta. Till KS kom vi igen vid 6-tiden på morgonen. Och kl 1444 den 14/1-04 kom han då, lille prinsen.

Det är helt oförglömligt. Kroppen minns och jag får nog gråta en skvätt ikväll när jag pussar honom. När blev en halvmeter skrynkelsöt enochenhalvmeter trotsochbus?!

2 kommentarer:

  1. Jag har ett tips! Kanske inte det bästa i längden, men det har hittills resulterat i -3 kg på vågen. Gå och få en släng av nässelutslag vettja, så kan du inte äta ens en tiondel av allt det där du blir sugen på! ;)

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Alltså - det framgick nog inte av min förra kommentar, men du är bra!! <3

    SvaraRadera