fredag 21 januari 2011

V 2, januari 11

Måndag: första arbetsdagen. Sambon behöver jobba sent och kommer vid halvåtta-åtta. Foton anländer från föräldrarna till helgens förtioåring.

Tisdag. Körstart. Ellington. Ovana harmonier. Konstaterar att jag har svårt att få luft. Redan!

Onsdag. Sambon tävlar kväll, hemma nio. Sen åker jag till jobbet och skannar bilder. Kommer inte på kollegans skrivbord med mina inloggningar, så jag kan inte "fånga" skannresultatet och göra word av det. Nej!

Torsdag. Fixar bilderna över lunchen. Jobbar till nio och inväntar provsånghäfte från M för att se att det funkat med bilder etc. Det har det! Hemåt vid halv tio. Missar bussen vid B-plan, går hem, handlar mjölk mm på ICA tio minuter innan de stänger kl 23.

Fredag. Liten älskad pojke 7 år! Fira, jobba, köpa choklad, fira, lämna mamma. En sväng in till jobbet för att fixa det sista som jag glömde inför lördagen. Hemma tio.

Lördag. Ensam med barnen på förmiddagen, städar, plockar, packar. Åker halv fyra med B.s till Strängnäs. Förtioårsfest 18- efter 01. Kör hem genom snöovädret- 60 på 120väg. Snön faller som en vägg framför lyktorna, kör Bs ovana Audi. Hu! Efterfest med bubbel till tresnåret. Trevligt! Hotellsömn= tvärmörkt, tvärtyst. Härligt!

Söndag. Upp strax efter åtta, långfrukost i inglasat uterum. Kaffe, gott bröd, sällskap, fil, yoghurt, ägg, sill... Gilla! Hemåt med familjen B, hemma strax efter halv elva. På med linser och så direkt in i bilen med femåring som ska vara 11 i S-tuna för sjuårskalas. Hem efter kalaset, fixa lite mat till mormor och familjen, skjutsa hem mormor, låna film. Dö i soffan med barnen, Scooby och Winx. Trött, illamående, ont i magen...

Efter den veckan var jag ganska mör. Fast veckan efter blev faktiskt inte så mycket lugnare. Dags för nästa förtiårsfest!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar