lördag 1 januari 2011

Dopparedagsveckan

Sista dagarna var också ganska hektiska. Den 21 var det sista arbets- och skoldagen. Sambon var överstressad han också.

På måndagskvällen gjorde jag saffransrutor till skolfikat. Hade faktiskt kommit ihåg att köpa chokladen till fröknarna!

På tisdagen lämna sur dotter i tomteklänning, åka med son, kaos och bilar, hann precis till åtta, julfika med sonens förskoleklass, lämna paket, sångande utomhus, lämna gråtande son som ville gå hem, ont i själen och hjärtat, träffa en blocket-mamma på Odenplan för att fixa Pokemon, jobba några timmar, skyyyynda till skolan och den lessna pojken, hämta dagisdrottningen.

Äntligen jullov!

På kvällen skulle katterna lämnas, så dottern och jag for dit. På vägen från UVäsby stannade vi i Rotebro och i Sollentuna för att blocketshoppa petshop och Polly Pocket. Till femåringen som sov i bilen! Skulle lagt på julkorten också. Jag hade letat upp en kl 19-brevlåda vid "turebergs torg" i S-tuna. Men nåt sånt hittade inte GPSen, så jag fick lägga ner.

Hem med barn och plastprylar. Till Brommaplan och lämna filmer + posta korten.

Göra sillsallad. Sent i säng.

På onsdagen skulle vi åka! Packa, fixa. En timme på Bromma Blocks= alla julklappar till sambon! Han hämtade mamma och shoppade sina sista klappar. Jag ilade mitt brommakvarter runt med trädgårdsstadsinfo (som blivit klar för utlämning dan innan, men som jag inte ORKAT gå ut med efter midnatt och sillsalladshackande!).

Kl 15 kom vi iväg. En lång, hal väg mot Gbg. Jag satt i mitten i bak. Vi såg Shrek 4. Tror att mina höfter och leder började gråta nånstans i Södertälje. Då var det bara 4,5 timmar kvar...

Vi lämnade mamma hos sambons föräldrar vid halvniosnåret. Farfar har haft en långdragen lunginflammation de senaste veckorna, så vi skulle bo hos sambons syster i Kungälv. Dit kom vi vid halvtiosnåret. Stora kusinen var vaken och väntade på oss. Vi fikade lite och sen bäddade vi ner oss på luftmadrasser och medhavd uppblåsbar säng i deras "flygel", ett härligt, ljust glastaksrum som förbinder stora huset med tvättstugan. Att man kan sova så gott på en luftmadrass, ihopknödd med en femårig liten dotter?!

Äntligen jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar