lördag 15 januari 2011

Halv januari!

Igår blev jag sjuåringsmamma. När vi väntade honom sa folk "åh, se till att njuta, åren går så fort". Och jäklar vad rätt de har. Mitt i allt blöjbytande, matplanering, husrenovering, jobbstrul, relationssvackor etc har han blivit en stor kille. Det är knappt jag minns hur det var när han var en liten tuss! Vi plockade fram lite kort på honom som nyfödd igår; grimaserandes på pappas bröst första natten utanför magen. När jag ser det kortet minns hjärtat känslan. Oerhörd kärlek och lycka!

O hade köpt blandfärs till gårdagens tacos. Då fick det bli quorn till mig. Det var ju det där med gris! *klapp på axeln*. När barnen nattats åkte jag iväg och fulkopierade sånghäften. Usch!

Sen blev det lite godis när jag kom hem. Nedrans.

Pluspoäng: inget kött en dag till!
Minus: Polly.

Och EGENTLIGEN så vet jag ju att godis är skit. Min kropp behöver varken kalorierna eller kemikaliering och det är energikrävande att framställa. Men säg det till mitt lomhörda sockersug.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar