söndag 26 september 2010

6 v utmaningen- v 1 slut!

En vecka av Ellas utmaning avklarad. I alla fall nästan. Upphoppsutmaningen vågar jag mig inte på med mitt knä. Och så tio saker som jag är nöjd med/ stolt över. Dem har jag inte rett ut än heller.

Helgen i Vadstena gick riktigt bra. Inget vin, ingen efterrätt. Lite småtrist är det ju att sitta där med sitt vatten när "alla andra" dricker vin. Och till det rökta rådjuret och till vätternrödingen med den slurpiga såsen hade det absolut smakat bra med vin. En Merlot/Nero d´Avola och en doftande viogier. Och en chokladtryffel på chilinötsbotten till efterrätt.

På lördagsmorgonen kom jag faktiskt upp. 20 min jogg, 10 snabb gång, 20 jogg och så lite gång. Det blev nånstans 7,5 - 8 km! Efter frukost blev det socialpromenad också, ca 2 km. Bra morgon, va?

Jo, hann med planka och jägarvila och armhävningar mellan konsert och middag.

Vadstena är jättevackert! Vi hade en helt suverän guide, och plötsligt blev Heliga Birgitta en intelligent och stark kvinna och inte bara ett namn ur historien. Häftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar