söndag 19 september 2010

Första helgen avklarad

Valvaka. Just nu är ca 10% av distrikten räknade. SD har äckliga 7%. MP, FP och KD har 6. Skrämmande. Det blir väl en utmaning för kommande riksdag att hantera dem.

Min egen utmaning svajjar. Inte för att jag har avvikt från planen, men dagens känslosvacka var inte rolig. Brrr.

Det fick bli en vilodag idag. Städning, gräsklippning och så en cykeltur till Solna för att titta till Gs lägenhet medan hon- otäcka mänska- är i Italien. Har inte haft stegräknarn på mig ens. Är det vilodag så är det! : )

Lunchen blev quorn- och tomatröra med bulgur. Det var sen det Satans Sötsuget slog till. Tur att jag köpt ett minipaket Finn Crisp- annars hade jag nog inte kunnat sluta. Läskigt.

När barnen käkade fiskpinnar tog jag en naturdiet shake och en macka med sill. Sill är så GOTT.

Efter cykelturen blev det varm Oatley med kanel och en macka. Och så lite läskeblask- den med tillägget "zero".

En hel helg utan vin. T o m när sambon satt där med sitt glas. Ha!

PS En femtedel av distriken är räknade. SD har fortfarande mer än V, MP, FP och KD. There is something rotten in the state of Sweden. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar