torsdag 30 september 2010

Soldränkt stad

När morgondimmorna skingrades sken solen varmt och somrigt från en blå himmel med vita tussmoln. Härligt!

Jag kom hem vid 01 inatt, la mig i soffan kvart över, vaknade när sambon gick ca tio i två, gick ner och la mig, hade svårt att somna om, fick snart sällskap av gossjuk femåring, sov illa tills klockan ringde kvart i sex. En natt att förtränga!

Sambon kom hem från båtvakten strax efter sex. Dottern vaknade när jag rumsterade i sovrummet, och sonen fick i vanlig ordning väckas. Men de var JÄTTEDUKTIGA. Kvart över sju var vi på dagis och halv åtta lämnade jag skolan. Hjärtebarn!

Vi var på Stadium igår mellan hämtningen och föräldramötet. Sonen fick jacka, springskor, varma stövlar och fingervantar, dottern ett regn-/vindställ och fingervantar. De fick välja varsin. Sötaste prinsessan åt frukost i sina nya vantar och mössan.

De var så fina i sina nya kläder imorse. Jag blev så glad över att de var så glada för dem, och glad över att vi har råd att köpa nytt till dem när vi behöver! Tänk så oerhört många föräldrar som inte har den lyxen?!

Tacksamsaker: solen, barnen, vår tillräckligt goda ekonomi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar