måndag 20 september 2010

Mörk måndag

Sverigedemokraterna har kommit in i Riksdan. 20 mandat. TJUGO!!? Var tjugonde svenska har lagt sin röst på dem i riksdagsvalet.

Jag skäms! Det låter så bra att "vi vill att åldringarna ska få en värdig ålderdom, att vi ska ha en human invandringspolitik och"- vad det nu var- "en bra skola". Och det låter ju bra, tills man funderar över de mörkblå/bruna värderingar som ligger och skvalpar där i avloppsvattnet.

Hoppas nu de etablerade partiernas prestige inte lägger hinder i vägen för nya konstellationer och oheliga allianser. En MP:are jag hörde uttala sig på radion sa att "vi har inte mandat från våra väljare att samarbeta med aliansen". Vilket är värst- att samarbeta med alliansen eller låta SD få sista ordet? Jag hoppas också att de nya Moderaterna ger ordentligt till MP. Maria Wetterstrand som miljöminster- ja tack! Bättre en post med en mening än en prestigeroll...

Nåja. Solen skiner och jag har gått knapp 5000 steg. Det är bra.

I morse hade sonen gömt min plånbok "för jag var så dum" och jag fick leta bra länge. Inte kul då, men rätt åt mig. Och ett bevis för att sonen är företagsam. Det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar