fredag 17 september 2010

Tredje dagen, fredagsmysutmaning no 1

Dag tre avslutas med Shutter Island. Sambon käkar bilar. Jag har ätit en apelsin. Och istället för chipsen som barnen och deras fader knödde i sig till Harry Potter och Hemligheternas kammare blev det Finn Crisp med ekologisk ost av brietyp. Det var faktiskt ENORMT mycket smarrigare än de till likformighet pressade potatisgeggesnacksen man äter ur pappersburkar. Tror att det egentligen är knaspret man vill åt!

Hyra film till oss alla stod på programmet för kvällen. Medan O fixade Lina lasagne tog jag den första minijoggen på en evighet. Till filmaffären! 11 minuters stillsam, småflåsande slöjogg. SÅ underbart. SÅ efterlängdtat!

Småjogg hem. 8 min. Sen resten promenad. Man får ju inte riskera att ta ut sig?

Supersmarrig lasagne. Inte för att det var så himla hejsan med någon slags vitamindryck till, men vatten kändes ju lite vattnigt, helt enkelt, såhär på fredagskvällen.

Jag hann en sväng till ICA också, medan lasagnen stod i ugnen. För första gången på jag vet inte när köpte jag en Cola Zero. Samma räliga smak fast utan socker, utan kalorier. Och i ett vinglas ser det nästan, nästan ut som rött vin.

Nåja. En tiondel avklarad. Första fredagskvällen,

Och stegräknandet? 12 500. Jämfört med de absurda 16- 20 000 steg som jag raskade mig till dagligen när vi stegtävlade på jobbet är det ju nästan lite pinsamt, men jämfört med inget så är det strålande.

Och imorgon är det lördag. Första helgens första hellediga dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar