tisdag 27 mars 2012

Mama bootcamp

E´s mamma har tränat på gym sen han var nån månad. Det har inte S´s mamma, dvs jag. Sist jag var på gym var när L låg i min mage. Våren 2005. Sen har det i vågor använts lite gummiband och armhävts lite härhemma, men nä. Inget organiserat. Så sa E´s mamma att "vår tränare drar igång ett Mamabootcamp nära oss i slutet av mars". Jag sa "åh, jag är på". Sen tänkte jag efter. : )

Vågar inte, kan inte, orkar inte rent fysiskt, skäms, har inga bra kläder längre... Många ursäkter. MEN så hoppade jag ur skyddsnätet, skippade hängslena och lipade åt Jante. Anmälde mig.

Lämnade barn. Letade efter träningskläder. Hm. De långa-sköna gick ju sönder i maskinen. De halvlånga, lite tjockare hade hål på rumpan. Vindjackans dragkedja var sönder. Men jag fick på mig några paltor och kom iväg. Jag hade lyckats hålla S vaken, så han somnade som en gris (och sover ännu efter 2tim o 40 min!). Solsken. Andra mammor med vagnar på väg.

10 stycken och en laddad Annika med gummiband och glada tillrop. Att det skulle vara kul trodde jag. Men såhär kul? Promenaduppvärmning kanske 10 min. 3*3 stolpar utfallsgång (satans ont i rumpan efter 2...), 7-8 min promenad, "trädstamsrodd" med gummiband 2*15, promenad 10 min inkl turbobacke, 3*15 dipp-plankövning, promenad, armhävningar-10 bic.curl-10 axlar gånger 3. Slutpromenad, stretch.

Hem via affären, hem till en okryddad omelett med keso, kesella, jordgubbar och hallon. Och en son som faktiskt precis vaknat!

...och jäklar va ont jag har i rumpan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar