måndag 12 mars 2012

Sista veckan!!

Måndag igen. På söndag "fyller" minstingen 9 månader och jag har kolhydratvägrat en månad. Jag upplever absolut att megavalken blivit mindre. Typ från dumperdäck till kanske traktordäck?

Till frukost idag turkisk yoghyrt blandat med lättyoghurt och frysta hallon. Fick för övrigt hjälp att äta det. Även unge herrn tyckte det var gott!

Några ostkuber, lite valnötter till mellis/ fika. Till lunch MASSOR av blandad sallad, kycklingfilén som jag passade på att tillaga efter bullbaket igår när ugnen var varm (präktighetspoäng...) och en sås gjort på: 1 msk kokosolja, 3 msk jordnötssmör, 1 krm sambal oelek, lite chilipulver, 2 msk limejuice och lite vatten. Värmde bitar av kycklingen i det och hällde det sen över salladen. Gott!

Funderar på det här med mat framöver. Googlar, tänker. Känner efter. Det är jättelätt att låt bli kolhydrater, men om man nu ska försöka landa lite lagom sådär. Medelhavskost tilltalar mig och stenålderskost.

Jag vill ha: grönsaker, kött, fisk, ägg, feta, mozzarella, oliver, yoghurt. Klarar mig utan grädde, mjölk, creme fraiche. Fast utan den typen av mejeriprodukter är det faktiskt jättesvårt att få runt vardagsmaten. Framförallt sen när jag måste börja jobba igen och ekorrhjulet snurrar så fort att det flimrar framför ögonen när man ska sova.

...och sen var det ju det där med träning. Så självklart, men så hopplöst svårt att prioritera i alla ska-baran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar