tisdag 6 mars 2012

6 mars, vårtisdag!

Solen skiner, snön är borta, fåglarna kvittrar. Varje steg ute i knastret väcker lusten att börja springa. Men. Det får vänta till efter körkonserterna 17-18 mars. Jag BRUKAR trilla dit på förkylning när jag börjar träna ute, och det är inte läge just då. Den 18 mars är slutdatum för min kolhydratrensning. Faktiskt bara 12 dagar kvar! Mer än hälften avklarat, helt utan problem.

Helgen hos Farmor o Farfar klarade jag också. De bjöd på broccolipaj i fredags, men utan skal var det väldans GI. Ägg till frukost, fisk i ugn med cremefraiche och kräftost (jaja, den kanske inte är renlärig) med sallad till middag. Blomkål, gurka och dipp till Mellon.

Igår blev det ugnslax med olja o sesamfrön. Nudlar och wok till familjen, sparris till mig (så SYND det är om mig!!) och kall sås med vitlök o lime. Idag blir det lammfärs. Tror att jag ska göra nån gratäng. Med zucchini, tomat, vitlök och feta. Yoghurtsås till. Blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar