onsdag 21 mars 2012

Våronsdag!

Det var så fint väder idag. Visst boooorde jag ha städat. Och jo, jag vek lite tvätt. Men när S vaknat, ätit och ÄNDÅ skällde på mig gick vi till Spånga och handlade på Coop. Tänkte ta bussen hem, men så hade jag ingen lust att åka med en förskoleklass. Så vi gick. I solen. Hann bara hem för lite vatten och för att få i S lite mellis. Iväg till skolan. Jag hade inte ätit nån lunch, så det dröjde ganska länge innan jag återhämtade mig trots vatten, mat och mer vatten. Först när jag fått kaffe började jag bli en lite trevligare mamma igen!

Lagade mat (fisk- recept på vispgräddepaketet) och gjorde kalvfärsfrikadeller till imorgon (kort datum, 60 kr för 900 g. Kunde inte motstå).

Läsa läxa med barnen. Och så promenad med två andra FkA-mammor. 1 timme i bitvis rask, bitvis lite makligare, takt.

Jag har gått drygt 18 600 steg idag. 11000 kcal enligt Ipoden. Hade tänkt köra lite styrka också, men nu är jag helt slut. Mitt högra knä börjar protestera. Kanske faktiskt skulle ta den där vilodan imorron?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar