tisdag 19 oktober 2010

6 v utmaningen fortsätter

Den här veckan utmanar Ella oss såhär:
  • 1000 hopp. Den här veckan ska du göra 1000 hopp. Upphopp, grodhopp, benböjshopp, burpees, småhopp, hopprepshopp, längdhopp, höjdhopp. Vilken typ av hopp du vill, bara båda dina fötter lämnar marken. Antingen sprider du ut dem under hela veckan, eller så gör du dem till ett roligt pass. Hopp är inte min favvo; jag och och min slappare hälft hoppar i otakt och mina knän brukar göra anti-vågen... Men, men.
  • Ge minst en ärlig komplimang till någon i din omgivning varje dag. Räknas uppmuntrande ord till barnen? : )

Bonusutmaningar:

  • Sockerfri. Välj bort allt vitt socker den här veckan. Hur strikt man vill vara får var och en avgöra själv, om man bara låter bli godis och bakelser, eller håller sig borta från allt där socker är tillagt. Håller på sen 15 sept, med ett liiitet, liiiitet glapp 16-17 oktober. Baggis!
  • Affirmera. Skapa en egen affirmation och börja /avsluta dagen med den. Det kan vara alltifrån ”Idag kommer bli en perfekt dag” till ”Jag är snygg, stark och helt grym.” till ”Jag är perfekt, precis som jag är.” osv. Tough one. Men utmanande!
  • Distanspass. Minst 20 kilometer under en och samma dag. Cyklar du, kan du dubbla för att utmana dig själv lite mer. Med två kvällars kör-rep och sambon på nattorientering en kväll och sen bortresa i helgen blir detta nog de svåraste. Fast- man behöver inte köra det på en gång? Då ska det nog kanske, kanske lyckas!!!

1 kommentar:

  1. Nejmen HEEJ, vad kul att du har en blogg! :D Fin är den också! Och vad duktig du är med utmaningen! :)

    SvaraRadera