torsdag 7 oktober 2010

Vilken helt vansinnig dag!

Bakade ju igår. Vaknade liiite för sent. Iväg med barn och kakor i bil. Lite för sent. Parkerade bil i Spånga och missade PRECIS en pendel.

In på stationen. *plingplong*trafikinformation. Olyckshändelse orsakat växelfel. Inga tåg mellan Sbg och Centralen. W T F !!?

Pendel till Sumpan, T-bana till Centralen (VET nu hur många hållplatser det är underjordsvägen till Centralen jfrt med pendeltågsvägen?!!), gå till pendeln. Hamna bakom liten farbror med SL-remsan medan- han skulle ju inte med den pendel som stod inne- flårusa upp. Hann!

Tre kvart sen till mötet...

Mötet drog å andra sidan över tre kvart.

In och vända på kontoret.

Iväg, hämta L och Bästa kompis per fot. Vidare till Höstmarknaden på skolan. Fika. Sista biten av våra kärleksmums togs av mamman framför oss. Hon var mest orolig för att barnen varit med och bakat. Hon skulle bara veta... : ) Fast vi kör hygien på kocknivå när vi bakar här. Typ.

Buss till Spånga, hämta bil, åka till Vällingby. In på Intersport. Seg-kö, strul i kassan. Kissnödig skobehövare. McD-middag. In på sportaffären igen. Soprent på inomhusskor stl 32. Men ETT par 33 var OK med sonen och hade inte för stor viftmån för tårna. 19.04.

Skulle vara och uppvakta nyblivna trebarnsfamiljen kl 19.15. Jodå, vi hann före hon som köpt present i alla fall.

Fira, åka och tanka (bensinlampan lös redan när jag tog bilen imorse. Tack) eftersom O är ute med jobbet ikväll och ska åka tidigt imorgon. Hem. Sockerkaks- och kärleksmuffinsmys med tända ljus i köket. Natta barn. Inse att frysen är avstängd?!!? Komma ihåg att tvätta och tumla sonens handduk inför hans livs första innegympapass i skolan.

Tre varv "lilla styrkepasset", stretch. Kolla film med ena ögat.

Vilken dag. Allt jag inte hann!

Men jag hann träna. Lite. Och jag har gått min km. Minst. Och sonen har nya skor.

Och nu ska jag gå och lägga mig med barnen. Lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar