söndag 3 oktober 2010

Solsöndag

Vaknade ALLDELES för sent i morse, men jag hann med ett åttastationers litet träningspass. Och lite planka och lite jägarvila. 2 min av varje, närmare bestämt. Och 15 armhävningar.

Amerikanska pannkakor till barnen och sen iväg till det sörmländska skogarna. Orientering. I Mölnbo! Där bodde jag de första 10 åren av mitt liv. Vem hade jag blivit om vi bott kvar? Lilla skolan hade visserligen växt, många nya hus. Men ändå- litet. Skog, idyll. Ungar överallt.

Det var nostalgiskt värre att sitta på de gamla träbänkarna vid IP igen. En spricka i berget som jag hade glömt fanns där, och jag kände igen den!

Tillbaka till GulaHuset. Sonens kompis kom, lek hemma, iväg till skolan och lekplatsen. Härligt. Fläskkotlett, grönsakssås, gorgonzolaås, brunsås, sallad. S L Ö R R R R P!!!

Nå. Efter trappövningarna i fredags har mina vader tröttnat. Cykelturen till Vällingby var inte fullt lika njutbar som den brukar...

Den andra utmaningsveckan är slut. Jag har tio dagar var av min vita månad. Fem GI-dagar. Det var lite saft i brunsåsen, lite äpple i grönsakssåsen och morötter. Men annars så; ingen klyftpotatis, ingen macka. Duktiga jag.

Tiden går fort när man har roligt!

Och tänk- visst är det konstigt att jag tänker "idag har jag inte fått något alls gjort". Sjukt- jag har varit med ungarna NÄSTAN hela dan!!!

Denna andra veckas specialutmaningar: tillräckligt check. 2000 trappsteg, borsta tänderna på ett ben, skriva upp- och därmed aktivt tänka på- vad jag är tacksam för.

Söndagstacksamheter:
- härligt höstväder; ute nästan hela dan
- barnen är sociala och vill leka med sina kompisar,
- modiga L som ilar iväg och köper Festis och som travar iväg och ringer på dörren hos kompisar själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar