söndag 17 oktober 2010

Limbosöndag

Den 16 oktober är mammas födelsedag. Vi åt fisksoppa med aioli och bröd och ost och äppelkaka med vaniljsås. 1/2 glas bubbelvin och 1/2 glas vin. Fantastiskt gott.

Innan dess var det dans med dottern. Kompis med hem. En kompis till kom medan jag lämnade storebror hos kompis. Plocka kaosrummet. Handla med mamma. Laga mat, slå in paket, äta och fira, städa tillräckligt för att ge mamma sovplats. Alldeles för sent i säng!

Idag är det en supersolig söndag, men åh vad jag var ovillig att gå upp när klockan ringde 0700. Båtupptagningen gick som en dans, men det blev mackfika vid båten. Hemma i GulaHuset blev det snabbgjord tårta (knappt en halv sockerkaka som legat 1 v i kylen, 1 burk mandarin, vaniljkräm, grädde och vit choklad). Smaskens. Fast inte så nyttigt. En liten bit pizza och en macka. Och så lite av pajen när jag packade in en bit till mamma innan hon åkte hem.

En riktigt syndig dag med KOLHYDRATER i långa banor. Men jag tror att jag klarar att återgå till ett mer strikt liv igen. Imorgon! : )

Måste hinna med 10 träningstimmar och minst 6 träningspass (missade det mesta förra veckan) plus två körövningar.

Fast jag känner mig ganska laddad nu. Trots allt. Har en stor ovisshet/oro hängande över mig. Det dröjer några veckor innan jag vet hur det blir. Jag är dålig på att vänta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar