fredag 1 oktober 2010

Testa nytt recept/ingrediens...

...var en delutmaning denna andra vecka. Vi kör ju Linas matkasse så här provas det faktiskt 5 nya recept varje 14 dag!

Igår gjorde jag dock en egen laboration:
- vitkål (rå, kvar efter en Linamiddag)
- ratad köttfärssås (sonen gillade inte mitt försök till ny kryddning...)
- en halv burk tacotomatsås
- en tredjedels burk gammal paprikasallad
- en tredjedels Keso som NÄSTAN gått ut
- en burk saltad ricotta (smakade som för hårt vispad grädde med salt i. Ville inte ha den som den var).

Fräste lök o vitkål i olja + soja. Ner med det i ugnsfast form. Värma köttfärssåsen, blanda i paprikan o tacosåsen. Ner med keson och osten och blanda. Bred över vitkålen. Skjuts in i ugnen (som var varm tack vara familjens ugnspannkaka). Voilá: kylskåpsrensning och GI. Och gott!

Och matlåda till idag. Duktiga jag! *klappar mig själv på axeln*

Tacksamsaker:
- att få cykla i härliga morgnar,
- att min mamma är hemma med dottern varje fredag
- att jag är grym på matlagande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar