onsdag 27 oktober 2010

Ett inte kul beslut

I söndags kväll kunde jag inte sova. Hjärtklappning och STRESSAD inför veckan. Hur jag än vände och vred på dagarna (och nätterna...) fick jag inte ihop det. Så här var grunden:

Måndag- sambon borta på kvällen för att städa klubbhus,
Tisdag- körrep
Onsdag- inget bokat- enda kvällen för "måstegörasaker"
Torsdag- körrep
Fredag- sambon kvällstävlar
Lördag- kör 12-18 (tyska kyrkan)
Söndag- kör 15-20 (Ängby kyrka)

Dessutom: halloween i antågande vilket "kräver" planering för utklädning på dagis o hemma. Nån kväll skulle det behöva handlas sånt (vitt smink slut, häxnäsa och kvast sönder). Men N Ä R?? Och så är det tvunget att vaccinera katterna denna v- om det inte blir under oktober så får vi börja om från början, och de tusenlapparna lägger jag hellre på annat.

...och så ville jag ju träna. Men nej. Lägg till mitt konstanta halvonda i halsen och en obegriplig trötthet (SOMNAR på T-bana och bussar utan problem!!??). Något i kroppen som gör mig allmänt sänkt. Jag kan inte prioritera bort sömn som jag brukar.

Så, nä. Jag kom fram till att den träning i planerad form får stryka på foten. Trappor (mjölksyra efter T-banetrappan- halllåååå?!!), cykel till kören, gå till skola och dagis, absolut. Men inget ombytt och svettigt.

När jag väl bestämt mig för det kunde jag äntligen somna. Inte ett kul beslut, men jag får köra den prioriteringen den här veckan. Nya tag nästa vecka!!

Halloweengrejer hann jag fixa mellan jobb och dagis i måndags. Ikväll blir det kattvaccination. En liten sak i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar