söndag 10 oktober 2010

Håhåjaja. Det är i alla fall helg

Cyklade från jobbet, plockade upp son och lekkompis till dottern. Hem. En kopp kaffe och lite korsord med mamma. Köket. Sambon satt vid datorn. Han lämnade filmer och handlade. Sen gick han och vilade.

Sonens kompis kom. Alla barnen härjade. Jag gjorde slutklämmen i köket. Trött. Trött, trött, trött. Sambon sa två ord vid middan. Förmodligen "trött" han också, men det går rakt in i hjärtat på mig. Sur kommentar om "när ska de där ungarna gå hem då". Dåligt samvete. Men LÅT dem leka- det är FREDAG.

Iväg till Bauhaus för att köpa present till mammas Moster. Skjutsa mamma.

Hemma satt familjen och åt popcorn och tittade på film. Jag städade köket- det var verkligen köket som Gud glömde. Det fick inte ens plats i diskmaskinen...

Sen hade jag 38.4 i temp, så jag la mig. Dottern var otröstlig när hon skulle nattas, så jag låg hos henne sen stund. Jag var helt väck! Märklig känsla.

Barnen vaknade kvart över sju. Lite kramande, och sen gick vi upp. Jag städade köksresterna.

Sambon åkte till sin tävling.

Fick barnen- med veckopengshot- att städa sitt rum. Cykla med båda till sonens kompis, cykla hem, få i dotter mellis, gå till danskompisen och åka med till dansen.

Det är sådär kul att vara utan bil!

Dottern stannade sen hos kompisen. Skulle jag veckostäda? Näe. Jag satte igång med storröjning av vårt skräprum. ÄNTLIGEN.

Fast det blev ju kaos överallt...

Sambon kom hem vid fyratiden eller så. Han fick handla och göra tacos. Sonens favvo!

Vi lyckades baxa in jättegarderoberna från hallen igen. Skönt. De hör hemma gamla sovrummet och har känts som stora kolosser i lilla hallen.

Sambon såg "Legion", och jag tittade med ett halvt öga medan jag plockade. Den var väldigt fängslande, så jag var sådär effektiv... : )

I säng halv tolv. HELT slut!

Sov jättekonstigt. Drömde om hotellfrukost med underbart gott bröd. GI-hallucinationer?!!?

Vaknade kl 06 när sambons klocka pep och sov sen jättedåligt. Katterna kom. Mysigt, men sådär bekvämt... Upp kvart över åtta. Städa kök. Igen. Nästa lördag S K A jag ha sovmorgon och jag sak I N T E städa kök. Så det så.

Scones till familjen. Omelett med rödlöken från tacosmiddan + tomaterna och den rivna osten. Jummie!

Det blir båten, röja, åka till mammas moster och fira henne.

Sen vill jag verkligen ut och köra ett långpass. Hoppas sambon går med på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar